Regie Voor Maritiem Transport.

Eller

R.M.T.

Ett rederi med gamla anor med trafik över den engelska kanalen.

Bildades redan 1846 med trafik till England.

Har funnits över 50 färjor som detta rederi har haft, vilka en del kommer att läggas ut.

Under tiden 1940 - 1945 så var fartygen i tjänst för dom allierade.

Samarbetade med Sealink mellan 1970-1986.

Mellan 1986 - 1991 samarbete med Townsend Thoresen.

1991 - 1997 använde man namnet Oostende Lines.

I februari 1997 lades trafiken ner efter för hård konkurrens, samt ineffektiv marknadsföring.

Affischer från RMT.

RMT1.  RMT2. RMT3. RMT4.

S/S Princesse Elisabeth. (1905-1931).

S/S Jan Breydel. (1909-1933).

S/S Pieter De Coninck. (1910-1932).

S/S Stad Antwerpen. (1913-1934).

S/S Ville De Liège. (1914-1936).

S/S Princesse Marie Jose. (1923-1947).

S/S Prinses Astrid. (1930-1949).

S/S Prince Leopold. (1930-1944).

S/S Prince Charles. (1930-1960).

S/S Prinses Josephine-Charlotte. (1931-1950).

M/S Prince Baudouin. (1934-1967).

S/S London-Istanbul. (1936-1950).

M/S Prins Albert. (1937-1970).

M/S Prince Philippe. (1939-1941).

M/S Koning Albert. (1947-1977).

M/S Prince Philippe. (1948-1973).

M/S Car Ferry. (1949-1952).

M/S Prinses Josephine-Charlotte. (1952-1976).

M/S IJzer. (1954-1972).

M/S Roi Leopold III. (1956-1978).

M/S Koningin Elisabeth. (1957-1978).

M/S Reine Astrid. (1958-1982).

M/S Artevelde. (1958-1976.

M/S Koningin Fabiola. (1962-1985).

M/S Roi Baudouin. (1965-1983.)

M/S Prinses Paola. (1966-1988).

M/S Princesse Astrid. (1968-1983).

M/S Prins Philippe. (1973-1986).

M/S Prince Laurent. (1974-1992).

M/S Prinses Maria Esmeralda. (1975-1995).

M/S Princesse Marie Christina. (1975-1997).

M/S Prins Albert. (1978-1997).

GTS Princesse Clementine. (1981-1997).

GTS Prinses Stephanie. (1981-1997).

M/S Stena Nautica. (1982-1983, chartrad).

M/S Stena Nordica. (1983-1984, chartrad).

M/S Reine Astrid. (1983-1997).

M/S Stena Nautica. (1984-1987, chartrad).

M/S Prins Filip. (1991-1997).

Tillbaka till rederier O.

Tillbaka till rederier R.