M/S WUPPERTAL.

Byggd 1977 av Rickmers Werft, Bremerhaven, Tyskland.

Varvsnummer. 375.

Dimensioner. 116,30 x 18,17,45 x 5,30 m.

Brt/ Nrt/ Dwt. 5699/ 1700/ 2840.

Maskineri. Två MaK 8M551AK dieslar.

Effekt. 5002 kW.

Knop. 16,0.

Passagerare. 12.

Hyttplatser. 12.

Lastmeter. 780.

IMO. 7636080.

Systerfartyg. FULDATAL. TRAVETAL. WESERTAL.

1977 08 12. Sjösatt.

Levererades 12 november 1977 till J.A. Reinecke & Co, Lübeck, Tyskland.

1978. Omdöpt till CANAIMA. Insatt mellan Miami - Karibien.

1979. Omdöpt till WUPPERTAL.

1979 03 04 - 1979 03 19. Utchartrad till North Sea Ferries B.V., Rozenburg. Insatt mellan Rotterdam - Ipswich.

1979 04 17 - 1979 06 26. Utchartrad till North Sea Ferries B.V., Rozenburg. Insatt mellan Rotterdam - Ipswich.

1981 03 15 - 1981 03 22. Utchartrad till North Sea Ferries B.V., Rozenburg. Insatt mellan Zeebrügge - Hull.

1982. Registrerad för Partenreederei M/S Wuppertal, Lübeck, Tyskland.

1983 01 12 - 1983 03 05. Utchartrad till Telje-Trave Lines (TT-Line, Stena och Johnsson). Insatt mellan Södertälje - Travemünde.

1983 04 06 - 1984 04 18. Utchartrad till North Sea Ferries B.V., Rozenburg. Insatt mellan Zeebrügge - Hull.

1984 05 04 - 1984 08 02. Utchartrad till North Sea Ferries B.V., Rozenburg. Insatt mellan Zeebrügge - Hull.

1984 09 03 - 1984 09 19. Utchartrad till North Sea Ferries B.V., Rozenburg. Insatt mellan Rotterdam - Middlesbrough.

1984 09 21 - 1985 12 23. Utchartrad till North Sea Ferries B.V., Rozenburg. Insatt mellan Zeebrügge - Hull.

1986. Utchartrad till Olau Line. Insatt mellan Sheerness - Vlissingen.

1986 10 - 1986 11. Utchartrad till Schiaffino. Insatt mellan Oostende - Ramsgate.

1987 01. Såld till Rollonoff Navigation Co. Ltd., Limassol, Cypern. (J.A. Reinecke GmbH & Co.) Omdöpt till BEAVERDALE.

1987 12 01. Insatt mellan Oostende - Ramsgate.

1987 04. Utchartrad till DFDS A/S, Köpenhamn. Insatt mellan Hamburg - Harwich.

1987 06. Utchartrad till Brittany Ferries, Morlaix, Frankrike. Insatt mellan Roscoff - Plymouth.

1987 07 - 1987 08 04. Insatt för Truckline mellan Cherbourg - Poole.

1987 08 - 1987 09. Insatt mellan London - Esbjerg.

1988. Utchartrad till Norfolk Line B.V., Scheveningen. Insatt mellan Scheveningen - Great Yarmouth.

1988 - 1988 11. Utchartrad till CAT (Renault-Tochter). Insatt mellan Le Havre - Southampton.

1989 01 - 1989 05. Utchartrad till Brittany Ferries, Morlaix, Frankrike. Insatt mellan Roscoff - Plymouth.

1989 05 - 1991 05 07. Utchartrad till North Sea Ferries B.V., Rozenburg. Insatt mellan Rotterdam - Middlesbrough.

1991 05. Såld till Sea Containers Italia S.p.A. Italien. Omdöpt till POKER

1991 05. Insatt mellan Livorno - Cagliari.

1995. Utchartrad till Mannin Lines. Insatt mellan Great Yarmouth - Ijmuiden.

1995 05. Registrerad för Vessel Holdings 3 Ltd, Bridgetown, Bermuda. Omdöpt till PICASSO.

1995 05. Utchartrad till DFDS A/S, Köpenhamn, Danmark. Insatt mellan Cuxhaven - Immingham.

1995 06 30 - 1995 10 04. Utchartrad till Norfolk Line B.V., Scheveningen. Insatt mellan Scheveningen - Felixstowe.

1996 10. Registrerad för Hoverspeed (UK) Ltd., Georgetown, Cayman Island.

1996 11 01. Insatt för Hoverspeed Falcon Seafreight mellan Folkestone - Boulogne.

1998 04. Upplagd i Liverpool.

1999 02. Utchartrad till Falcon Freight Distribution Services, Folkestone. Insatt mellan Folkestone - Boulogne.

1999 02 22. Fick fartyget maskinhaveri på väg mot Folkestone.

1999 03. Avslutad charter och upplagd i Liverpool.

2001 07. Såld till Aegen Carrers, Pireus, Grekland. Omdöpt till MARINO. Insatt mellan Kavala Lavrio - Chania.

2002. Utchartrad för trafik mellan Frankrike - Nordafrika.

2002. Sĺld till Southern Star Shipping, Pireus, Grekland. Omdöpt till SAN GUILLERMO

2003. Insatt i trafik runt Mexico.

2004. Sĺld till Transportacion Maritima de California S.A. de C.V. La Paz, Mexiko. Insatt mellan Topolobanpo - La Paz.

M/S WUPPERTAL.

 

M/S BEAVERDALE.

M/S POKER.

M/S PICASSO.

M/S MARINO.

M/S SAN GUILLERMO.

Tillbaka till North Sea Ferries.

Tillbaka till Brittany Ferries.

Tillbaka till Olau Line.

Tillbaka till DFDS Tor Line.

Tillbaka till Norfolk Line.

© 2013 faktaomfartyg.