M/S LALLI.

Byggd 1971 av Ankerløkken Verft, Florø, Norge.

Varvsnummer. 88.

Dimensioner. 109,50 x 20,40 x 4,90 m.

Brt/ Nrt/ Dwt. 1986/ 959/ 2090.

Efter ombyggnad. Brt/ Nrt/ Dwt. 7201/ 2160/ 2090.

Maskineri. Två Pielstick-Lindholmens 8PC2L dieslar.

Effekt. 5885 kW.

Knop. 16,0.

Passagerare 12.

Efter ombyggnad. 400.

Efter ombyggnad. Bilar 250.

Lastmeter. 780.

Efter ombyggnad. 624.

IMO. 7116846.

Systerfartyg. ANU. ILKKA. LEILA.

1971 07 22. Sjösatt.

Levererades december 1971 till Alander Frachtsciff GmbH, Hamburg, Tyskland.

1971 12. Utchartrad till Avomeri Line Oy, Helsingfors, Finland. Insatt mellan Stockholm - Helsingfors.

1973. Utchartrad till Tor Line. Insatt mellan Göteborg - Immingham.

1975. Insatt i Karibien.

1976. Insatt mellan Livorno - Latakia.

1978. Såld till Wigham Ltd, Singapore.

1978. Insatt för OT Africa Line mellan England - Nigeria.

1979 07. Såld till Parang Shipping Ltd., London, England. (Kvar under Singapore flagg). Omdöpt till STAR EXPRESS.

1979. Insatt för Fernost.

1980. Såld till Cenargo Shipping Ltd, Nassau, Bahamas. Omdöpt till LADY LUCIENNE

1980. Insatt mellan Florida - Karibien. 

1982 04 - 1982 08. Utchartrad till European Ferries. Insatt mellan Southampton - Le Havre. 

1982 12 01. Såld till Grenå Færgefart A/S, Grenå, Danmark. Omdöpt till LUCIE.

1982 - 1983 03 11. Insatt mellan Grenå - Hundested.

1983. Såld till K/S Difko XXX (P.G. Jensen), Holstebro, Danmark

1983 03 11. Ombyggd vid Dannebrog Værft, Århus, Danmark till bil och passagerar färja.

1983 05. Omdöpt till JULLE.

1983 06 05. Utchartrad till Juelsminde-Kalundborg Linien A/S, Kalundborg. Insatt mellan Juelsminde - Kalundborg.

1985 10 31. Sista dagen i trafik mellan Juelsminde - Kalundborg. Rederiet hade gått i konkurs.

1985 11. Upplagd.

1985 11 03 - 1988 05 31. Utchartrad till Vognmandsruten A.p.S, Korsør, Danmark. Insatt mellan Korsør - Nyborg.

1986 04 01. Gick fartyget på grund utanför Korsør.

1986 04. Reparerades vid Svendborg Værft. 

1988 06 - 1989 03. Utchartrad till Bornholmstrafikken, Rønne, Danmark. Insatt mellan Köpenhamn - Rønne

1988 09. Utchartrad till Danska utställare och går runt Danmark med utställning.

1989 04. Såld till Mols Linien, Odden Færgehavn, Danmark. Omdöpt till MIE MOLS. Insatt mellan Ebeltoft - Själlands Odde.

1990 - 1994. Avlösningsfärja på leden mellan Grenå - Hundested.

1996 04 30. Sista dagen i trafik.

1996 05 01. Upplagd i Fredericia.

1996 05. Såld till Sungai Budi PT, Jakarta, Indonesien. Omdöpt till BSP II.

1998. Såld till Budi Samudera Perkasa PT, Jakarta, Indonesien. Omdöpt till ONTOSENOI -I BSB-II.

M/S LALLI.

M/S LADY LUCIENNE.

 

M/S LUCIE.

M/S JULLE.

M/S MIE MOLS.

M/S BSP II.

Tillbaka till Avomeri.

Tillbaka till Tor RoRo.

Tillbaka till Vognmandsruten.

Tillbaka till Bornholmstrafikken.

Tillbaka till Mols Linien.

Tillbaka till Grenaa-Hundested Linien A/S.

© 2017 faktaomfartyg.