Vognmandsruten A/S.

Nyborg-Korsør A/S som var rutens officiella namn skapades.

Då skeppsredare Hane E Bergman på en privat överfart mellan Taars - Spodsbjerg började prata med en lastbilschaufför, som förklarade att det var 700 kronor billigare att åka denna rutt än Korsör - Nyborg som trafikerades av statliga DSB.

Skeppsredaren tog fram papper och räknemaskin och började räkna och såg att det fanns kalkyler för ta upp konkurrerande trafik över Stora Bält.

Efter kontakter med Nyborg respektive Korsörs kommun så kunde trafiken starta upp i mars 1984 mellan Korsör - Nyborg.

I februari 1990 tog Dansk Investeringsfond (DIFKO) över trafiken.

Trafiken lades ner 14 juni 1998 då Storebæltsbroen öppnades.

M/S RoRo Cimbria. (1984-1985, chartrad).

M/S Trailer Express. (1984-1989).

M/S Trucker. (1984-1985, chartrad).

M/S Trucker Express. (1985-1989).

M/S Espresso Piemonte. (1985-1987).

M/S Julle. (1985-1987, chartrad).

M/S Merengue Express. (1986-1988, chartrad).

M/S Superflex Alfa. (1987-1990).

M/S Superflex Bravo. (1987-1990).

M/S Superflex Charlie. (1989-1990).

M/S Superflex Delta. (1989-1990).

M/S Superflex Echo. (1990, 1992).

M/S Difko Nyborg. (1990-1998).

M/S Difko Korsør. (1990-1998).

M/S Difko Storebælt. (1990-1998).

M/S Difko Fyn. (1995-1998).

Tillbaka.