M/S GUNNAR CARLSSON.

Byggd 1975 av Stocznia im Komuny Paryskiej, Gdynia, Polen.

Varvsnummer. B521/212.

Dimensioner. 221,19 x 32,21 x 17,02 m.

Brt/ Nrt/ Dwt. 34298/ 21042/ 54864.

Maskineri. En 6-cyl, Sulzer diesel.

Effekt. 12980 kW.

Knop. 15,5.

IMO. 7384479.

1975 03 06. Sjösatt.

1975 09 16. Döpt av Gunnel Montan.

Levererades 4 november 1975 till Rederi Ab Transatlantic, Göteborg.

1978 09 06. Såld till Oceana Shipping AG, Basilea, Schweiz.

1979 01 17. Överlämnad till dom nya ägarna vid Béliard Murdoch, Antwerpen, Belgien. Omdöpt till ENGIADINA.

1979 01 18. Avgick Antwerpen.

1979 04. Såld till Konitsa Shipping, Ltd, Pireus, Grekland. Omdöpt till KONITSA.

1983 08. Såld till Usco Overseas S.A. Panama. Omdöpt till SOUTH PACIFIC.

1986 04. Såld till Compania di Nav, Fertilia SrL (Fratelli d'AmatoSrl), Napoli, Italien. Omdöpt till MARIA D'AMATO.

1990 04. Såld till Haulin Maritime Inc, (Ravenscroft Shipping, Inc), Monrovia, Liberia. Omdöpt till STAR OF MARIA.

1996 01. Såld till Bronzemar Corp, Panama.

1997 04. Såld till Barewood International S.A. Panama. Omdöpt till DARIA.

1998 07. Såld till Coastal Maritime Corp, (Crown Sea Transport Ltd) Panama. Omdöpt till MATINA V.

1999 04 19. Fick fartyget generator bortfall.

1999 04 20. Bogserad till Pireus, Grekland, sedan upplagd.

1999 09 27. Belagd med kvarstad, eftersom ägarna inte betalat bunker räkningar.

1999 11 10. Såld på exekutiv auktion till okända köpare. Omdöpt till TINA V.

1999 12 15. Avgick Pireus mot Berdiansk.

2000 01 17. Avgick Nikolayev mot Indonesien via Suez kanalen.

2000 04 08. Ankom Alang, Indien där fartyget höggs upp.

M/S GUNNAR CARLSSON.

Tillbaka till Transatlantic.

© 2021 faktaomfartyg.