M/S FÄRJA 62/318.

Byggd 1980 av Smögens Plåt & Svetsindustri Ab, Smögen.

Varvsnummer. 35.

Dimensioner. 34,00 x 7,00 x 1,20 m.

Brt. 59.

Maskineri. En Volvo Penta D 70B diesel

Effekt. 81 kW.

Knop. 3,0.

Passagerare. 80.

Bilar. 10.

Systerfartyg. FÄRJA 62/307. FÄRJA 62/319.

Levererades 1980 till till Statens Vägverk, Stockholm.

1980. Insatt mellan Malö - Fröjdendal.

1992. Överförd till Vägverket Produktion Väst, Göteborg. Omdöpt till MAJ II.

1996 01 01. Överförd till Vägverket Färjerederiet, Vaxholm.

2000. Omdöpt till DAGNY.

2010 04 01. Överförd till Trafikverket Färjerederiet, Vaxholm.

2015 11 12. Omdöpt till VAXHOLMEN.

2016 01 12. Lastades upp på en pråm för transport mot Vaxholm. Pråmen bogseras av BRUTUS.

2016 01 20. Så får man hjälp av KARL ALFRED för bogseringen från Bråviken mot Rindö.

2016 01 21. Ankom Frihamnen Stockholm.

2016 01 25. Lyftes av pråmen och bogserades bort till Tenö Varv.

2016 03 02. Bogserad från Tenö varvet till Vaxholm för att placera dit kablar etc.

2016 04 29. Insatt mellan Vaxholm - Kastellet.

2019. Management Antrophia Rederi Ab.

M/S FÄRJA 62/318 DAGNY.

M/S FÄRJA 62/318 VAXHOLMEN.

Tillbaka till vägfärjor.

© 2021 faktaomfartyg.