M/S ULLA GRAU.

Byggd 1967 av K. Hakvoort Scheepswerft, Monnickendam, Holland.

Varvsnummer. 118.

Dimensioner. 33,14 x 8,12 x 2,80 m.

Efter förlängning. 39,50 x 8,12 x 2,80 m.

Brt/ Nrt. 99/ 34.

Efter ombyggnad. Brt/ Nrt. 134/ 58.

Maskineri. En Deutz SBF12M diesel.

Effekt. 250 hk.

Knop. 10,0.

Efter maskinbyte. En Volvo Penta 2D 4SA diesel.

Effekt. 536 hk.

Knop. ?.

Passagerare. 200.

Bilar. 22.

IMO. 7117632.

Levererades i december 1967 till Louis B Grau, Sælvig, Danmark

1968 05 18. Visades upp i Kalundborg.

1968 05 25. Insatt mellan Hov - Sælvig.

1971 03. Förlängd vid Struer Skibsværft, Danmark. 

1975 12 29 - 1976 04 23. Förhöjd vid Aarhus Flydedock A/S, Aarhus.

1976. Får fartyget nytt maskineri. 

1979 05 29. Såld till Hou-Samsø Ruten A.p.S, Sælvig, Danmark. 

1983 05. Såld till p/r Skovland, Marstal, Danmark. Planerna var att sätta in fartyget mellan Marstal - Ristinge. Men det vart inget av dom planerna.

1983 05 - 1983 10. Upplagd i Marstal.

1983 10. Såld till Seacommand Maritime Inc, San Lorenzo, Honduras. Omdöpt till TULLA GRAU

1985. Omdöpt till LIS.

1985. Omdöpt till EPISCOPI.

1987. Såld till Aeolis Maritime Co, Mytilene, Grekland. Omdöpt till AEOLIS.

1987. Insatt mellan AG, Efstratios - Limnos.

1998. Såld till Race Navigation Ltd, San Lorenzo, Honduras.

1998. Såld till Glenowen Navigation Ltd, San Lorenzo, Honduras.

200?. Såld till Aeolis Maritime Co, Mytilene, Grekland.

2004 12. Tagen ur trafik.

200?. Åter i trafik.

M/S ULLA GRAU.

M/S AEOLIS.

Tillbaka till Samsø Linjen.

© 2021 faktaomfartyg.