M/S TRANSFINLANDIA.

Byggd 1981 av Flender Werft A.G., Lübeck, Tyskland.

Varvsnummer. 623.

Dimensioner. 157,64 x 24,69 x 8,24 m.

Brt/ Dwt. 8110/ 11645.

Efter ommätning. GT/ NT/ DWT. 19524/ 5857/ 11000.

Maskineri. Två B&W-Mitsui 10 L 45 GFCA dieslar.

Effekt. 14505 kW.

Knop. 19,0.

Passagerare. 24.

Hyttplatser. 24.

Lastmeter. 2240.

IMO. 8002640.

1980 08 18. Kölsträckt.

1981 03 27. Sjösatt.

Levererades i augusti 1981 till Poseidon Schiffahrt OHG, Lübeck, Tyskland.

1981 08 23. Insatt i Poseidon-Finncarriers trafik mellan Lübeck - Helsingfors.

1996 05 01. Grundkänning i Kotka.

1996 05 06. Ankom Gdansk för reparation.

1996 06 01. Åter i trafik mellan Finland - Tyskland.

2003 02 06. Insatt mellan Lübeck - Mukran - St. Petersburg.

2003 11 19. Såld till KS Fearnley Finance & Tudor (Wilhelmsen), Norge. Återchartrad av Finnlines.

2003 12. Omdöpt till FINLANDIA.

2004 05 10. Insatt mellan Lübeck - Mukran - Baltijsk - St Petersburg - Helsingfors. 

2005 01 03. Insatt mellan Lübeck - Kotka.

2005 01 10. Insatt mellan Lübeck - St Petersburg - Kotka - Rostock. 

2006 11 28. Registrerad för Finland RoRo KS, Rostock, Tyskland. (management Reederei F Laeisz GmbH).

2009 04 03. Utchartrad till Grimaldi Lines, Italien. Avgick Travemünde mot Tunis.

2009 04. Insatt mellan Genua - Tunis/ Tripoli.

2010 04 24. Insatt mellan Lübeck - St Petersburg.

2010 12 20. Såld till Snav S.p.A, Napoli, Italien. Omdöpt till SNAV CAMPANIA.

2010 12 23. Avgick Lübeck mot Palermo.

2010 12 29. Ankom Palermo.

2011 02 07. Insatt mellan Naples - Palermo.

2012 08. Såld till Turkiska upphuggare. Omdöpt till ANI. Satt under Sierra Leone flagg, hemmahamn Freetown.

2012 09 05. Ankom Aliaga, Turkiet för upphuggning.

M/S TRANSFINLANDIA.

M/S FINLANDIA.

M/S SNAV CAMPANIA.

Tillbaka till Finncarriers.

Tillbaka till Finnlines.

Tillbaka till Grimaldi.

Tillbaka till Snav.

© 2013 faktaomfartyg.