M/S TOR MERCIA.

Byggd 1969 av N.V. Scheeps. van der Werf, Deest, Holland.

Varvsnummer. 332.

Dimensioner. 108,50 x 19,20 x 4,95 m.

Efter ombyggnad. 130,10 x 19,20 x 5,10 m.

Brt/ Nrt/ Dwt. 1600/ 598/ 2,500.

Efter ombyggnad. Brt. 2540.

Maskineri. Två 8-cyl, Pielstick-Lindholmen dieslar.

Effekt. 5884 kW.

Knop. 14,0

Lastmeter. 650.

Efter ombyggnad. 1450.

IMO. 6922822.

1968 09 18. Kölsträckt.

1969 05 21. Sjösatt.

Levererades 1 november 1969 till Triport Shipping Co, Ltd, London, England.

1969 12. Insatt för Tor Line i trafik över Nordsjön.

1969 12. På första resan från Immingham till Göteborg så kolliderade fartyget med slussen i Immingham.

1969 12 20. Första ankomst till Göteborg.

1970 02. Insatt mellan Göteborg - Frederikshavn - Immingham.

1970 11. Insatt mellan Göteborg - Immingham. Även mellan Halmstad - Immingham.

1975 10. Såld till Ignazio Messina & Cie, S.p.A. Genua, Italien. Omdöpt till JOLLY BLU.

1975. Insatt mellan La Spezia - Tripolis/ Benghazi.

1977. Förlängd med 21 meter.

1988. Såld till SiciIiana Armamenti Marittimi S.r.L. Catania, Italien. Omdöpt till RORO CATANIA.

1994. Såld till Panama Ocean Carrier, Panama. Omdöpt till CHRISTIAN I.

1994. Insatt för Naviera Alexis S.A.D.C.V. i Mexikanska Golfen.

1998. Såld till International Ship Repair & Marine Service Inc, Panama. Omdöpt till KAYLIN STAR.

2001. Såld till Newmore East Shipping II Inc., Panama. Omdöpt till KAYKAY STAR.

2001 11 07. Ankom Saumil Impex, Alang, Indien för upphuggning.

2001 11 10. Påbörjades upphuggningen.

M/S TOR MERCIA.

M/S JOLLY BLU.

M/S RORO CATANIA.

M/S CHRISTIAN I.

Tillbaka till Tor RoRo.

© 2013 faktaomfartyg.