M/S ISHIKARI MARU.

Byggd 1977 av Hitachi Zosen, Mukaishima, Japan.

Varvsnummer. 4518.

Dimensioner. 144,61 x 18,41 x 5,10 m.

Brt/ Dwt. 4105/ 2646

Efter ombyggnad. Brt/ Dwt. 5477/ 2,646.

Maskineri. Åtta 6-cyl, Daihatsu dieslar.

Effekt. 8239 kW.

Knop. 18,0.

Passagerare. 1500.

Hyttplatser. 422.

Bilar. 120.

Lastmeter. 450.

IMO. 7519880.

Systerfartyg. SORACHI MARU.

1976 11 26. Sjösatt.

Levererades i april 1977 till Japan National Railways, Japan.

1977 05 06. Insatt som tågfärja mellan Aomori - Hakodate.

1982. Påbyggd med fler hytter.

1989. Såld till okända rederi, Hongkong, Omdöpt till LADY TERRY.

1989 11 29. Såld till Pothiso Shipping, Limassol, Cypern. Avgick Hongkong mot Pireus.

1990. Såld till Poseidon Lines Shipping Co, Limassol, Cypern. Omdöpt till LASITHI

1990. Insatt mellan Pireus - Kreta.

1990 08. Fick fartyget brand ombord. Reparerades i Perama.

1992. Omdöpt till SEA HARMONY.

1992. Insatt mellan Pireus - Rhodos - Limassol.

1993. Såld till Delrem Shipping Co Ltd, Limassol, Cypern. Omdöpt till SEA HARMONY II.

1998. Insatt mellan Pireus - Rhodos - Limassol - Haifa.

2001 05. Omdöpt till OLYMPIA I.

2002 12. Upplagd i Limassol efter det att Poseidon Lines lagt ner sin trafik.

2002 12. Omdöpt till ARIELLE.

2003 06 09. Såld till Nautical Star, Kingstown, St Vincent & Grenadines.

2003 06. Utchartrad till Algerie Ferries (CNAN). Insatt mellan Algeciras - Tunis.

2003 10 14. Insatt mellan Barcelona - Palma de Mallorca - Alger.

2004 02. Upplagd i Perama.

2004 04. Utchartrad till Med Lines. Insatt mellan Volos - Istanbul - Constanta.

2004 07. Utchartrad till Hellenic Mediterranean Lines.

2004 07 14 - 2004 09 06. Insatt mellan Patras - Igoumenitsa - Korfu - Brindisi.

2005. Utchartrad till okänt rederi för trafik i Röda Havet.

2006. Såld till Nautical Sea Trade S.A, Kingstown, St Vincent & Grenadines.. Omdöpt till SOMANI.

2006 02 21. Ankom Alang, Indien för upphuggning.

M/S ISHIKARI MARU.

M/S LASITHI.

M/S SEA HARMONY II.

M/S OLYMPIA I.

M/S ARIELLE.

Tillbaka till Poseidon Lines.

Tillbaka till CNAN.

Tillbaka till HML.

© 2014 faktaomfartyg.