M/S HARRY HJÖRNE.

Byggd 1971 av Boghammar Marin Ab, Lidingö.

Varvsnummer. 1051.

Dimensioner. 27,65 x 5,80 x 140 m.

Brt/ Nrt. 94/ 48.

Maskineri. Två Scania DSI 11 20S dieslar.

Effekt. 734 hk.

Knop. 19,0.

Efter maskinbyte. Två Volvo Penta D12 dieslar.

Effekt. 662 kW.

Knop. 20,0.

Passagerare. 196.

RN. 11205.

Levererades i maj 1971 till AB Göteborg Styrsö Skärgårdstrafik, Göteborg.

1971 05. Insatt i trafik på Göteborgs skärgård.

1980. Såld till Utö Sjötaxi AB, Utö. Omdöpt till MYSING.

1980. Insatt mellan Utö - Årsta Havsbad.

1989. Såld till Ab Smögentrafik, Smögen. Omdöpt till SMÖGENÖ.

1990 07 04. Får fartyget motorstopp utanför Lysekil och kustbevakningen kommer till undsättning.

1990. Omdöpt till HÅLLÖ.

1991. Såld till Stockholms Södra Skärgårds Samtrafik AB, Stavsnäs. Omdöpt till SJÖSALA AF STAVSNÄS.

1991. Omdöpt till SJÖSAGA.

1996 03. Nytt maskineri installeras.

2004 04. Maskinbyte vid Kummelnäs Varv.

2007. Ombyggd vid Ullmek, Rindö.

2007 06. Åter i trafik.

2009 10 14. Såld till Cascad Rederi Ab, Runmarö.

2014. Utchartrad till Rederi Mälarstaden Ab, Västerås.

2016 03 04. Såld till Rederi Mälarstaden Ab, Västerås.

2016. Såld till Rederi Ab Ballerina Stockholm. Omdöpt till KUNGSHATT.

2016 08 22. Insatt mellan Tappström - Klara Mälarstrand.

M/S MYSING.

M/S SMÖGENÖ.

M/S SJÖSALA AV STAVSNÄS.

M/S SJÖSAGA.

M/S KUNGSHATT.

Tillbaka till Styrsöbolaget.

Tillbaka till Utö Sjötaxi Ab.

Tillbaka till Rederi Mälarstaden Ab.

Tillbaka till Rederi Ab Ballerina.

© 2016 faktaomfartyg.