M/S FAIR LADY.

Byggd 1970 av Mützelfeldwerft GmbH, Cuxhaven, Tyskland.

Varvsnummer. 180.

Dimensioner. 68,56 x 10,42 x 2,26 m.

Brt/ Dwt. 935/ 175.

Maskineri. Två 16-cyl, MWM dieslar.

Effekt. 147 kW.

Knop. 18,0.

Passagerare. 700.

IMO. 7016474.

Systerfartyg. FUNNY GIRL. WESTERLAND. 

1970 03 06. Sjösatt.

Levererades 9 maj 1970 till Reederei Cassen Eils GmbH & Co., Cuxhaven, Tyskland.

1970. Insatt i trafik på Nordsjön och östersjön.

1970. På hösten, utchartrad till Sund-Linien Gefion för trafik mellan Köpenhamn - Malmö. (I trafik ca en vecka).

1972 08 28 - 1972 09 05. Supporterfartyg under OS Seglingarna i Kiel.

1991 05 - 1993 01 04. Insatt mellan Kiel - Bagenkop.

1993 01 05 - 1999 07. Insatt mellan Kiel - Marstal/ Ærøskøping.

1999 09 03. Gjorde fartyget en provtur mellan Gudvangen - Flåm.

2000 04 15. Utchartrad till Adler Schiffe. Omdöpt till ADLER BALTICA. (Registrerad för Intervision Corp. S.A., Panama).

2000 04 15. Insatt mellan Zinowitz - Swinoujscie.

2005 07. Utchartrad till Zegluga Gdanska, Polen. Omdöpt till LADY ASSA. Registrerad i Polen, hemmahamn Gdansk.

2005. Insatt mellan Darlowo - Nexø.

2006 03 27. Såld till Insel Und Hallig Reederei, Tyskland. Registrerad i Polen, hemmahamn Gdansk.

2006 03. Insatt mellan Gdynia - Baltijsk.

2006 04. Reparation vid Remontowa Shipyard, Gdansk.

2006 07 08. Trafik även mellan Kolobrzeg - Nexø.

2011 02 16. Såld till Reederei Cassen Eils GmbH & Co., Cuxhaven, Tyskland. Omdöpt till FAIR LADY.

2011 03. Insatt mellan Bremerhaven - Helgoland.

M/S FAIR LADY.

M/S ADLER BALTICA.

M/S LADY ASSA.

Tillbaka till Sund-Linien Gefion.

Tillbaka till Adler.

Tillbaka till Zegluga Gdanska.

© 2021 faktaomfartyg.