M/S CANGURO CABO SAN JORGE.

Byggd 1976 av Union Navale de Levante S.A., Valencia, Spanien.

Varvsnummer. 131.

Dimensioner. 137,90 x 20,55 x 5,59 m.

Brt/ Dwt. 7393/ 2824.

Efter ombyggnad. Brt/ Dwt. 11179/ 2824.

Maskineri. Två MAN-Bazan 16V40/54 dieslar.

Effekt. 13090 kW

Knop. 17,5.

Passagerare. 1025.

Hyttplatser. 520.

Bilar. 140.

Efter ombyggnad. 240.

Lastmeter. 540.

IMO. 7387718.

Systerfartyg. CIUDAD DE BADAJOZ. CIUDAD DE SALAMANCA. CIUDAD DE SEVILLA. CIUDAD DE VALENCIA.  CANGURO CABO SAN SEBASTIAN.

1974 06 04. Kölsträckt.

1975 07 24. Sjösatt.

19760 06 10. Provtur.

Levererades 11 juni 1976 till Ybarra y Cia S.A, Sevilla, Spanien.

1976 06 13. Insatt mellan Genua - Barcelona - Palma De Mallorca.

1981 02 04. Såld till Cia. Trasmediterranea, Madrid, Spanien. 

1981 02 06. Övertagen av dom nya ägarna.

1981 02 08. Insatt mellan Palma de Mallorca - Barcelona.

1981 02 12. Ankom Las Palmas.

1981 02 13. Insatt mellan Las Palmas - Santa Cruz de Tenerife.

1981 08. Omdöpt till CIUDAD DE SANTA CRUZ DE LA PALMA.

1982 02. Omdöpt till CIUDAD DE PALMA.

1982. Insatt mellan Barcelona - Valencia - Balearerna.

2000 06 27. Insatt mellan Almeria - Melilla.

2003 06 23 - 2003 09 15. Insatt mellan Almeria - Ghazaouet.

2005 04. Såld till Horizon Corporate Ltd, Singapore. Satt under Tuvalu flagg, hemmahamn Vanuatu. Omdöpt till DALMATINO

2005 04. Utchartrad till Enermar d.o.o. Split Hrvatska, Kroatien.

2005 05 04 - 2005 09. Insatt mellan Chioggia - Split.

2005 05 13. Vart stoppad i Chioggia under 6 dagar på grund av säkerhetsproblem ombord.

2005 09 29. Stoppad i Trieste och arresterad i 23 dagar för att åtgärda problem ombord.

2006 05 08. Omdöpt till OCEAN PRINCESS. Insatt som casinofartyg runt Hainan.

2006 07 31. Överförd till Panama flagg.

2008. Såld till Zhejiang Golden Road Industry Investment Co, Guangxi, Kina. Satt under Kambodjansk flagg, hemmahamn Phnom Pehn.  Omdöpt till ORIENTAL PRINCESS.

2014 06 18. Låg fartyget i Beihai, Indonesien.

M/S CANGURO CABO SAN JORGE.

M/S CIUDAD DE PALMA.

M/S DALMATINO.

M/S ORIENTAL PRINCESS.

 Tillbaka till Trasmediterranea.

Tillbaka till ENERMAR.

© 2021 faktaomfartyg.